世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ> テレビとインターネットが共存する時代の始まり(ニールセン報告)


 アメリカ人の6割は最低、月に一回は携帯電話のSMSなで話すなどWebを見ながらテレビを見ているそうです。(2010年3月後半のニールセン報告)2009年の最終四半期の調査結果です。テレビの視聴とインターネットの視聴が同時に増加するトレンドがあらわれました。
 テレビ視聴とインターネット視聴がその結果、同時に伸びています。
 インターネットがテレビ視聴を食うと言う「代替財効果」ではなく、スマートフォンなどの携帯電話がテレビ視聴を穂補完すると言う「補完財効果」が現れています。
 その中にはソーシャル視聴も含まれます。
 こういう場合当然、パブリックな共同視聴であればツイッターでしょうが、プライベート視聴ならば携帯電話のSMSやスカイプによる音声チャットですね。
 日本でも携帯電話のショートメッセはツイッターよりもはるかに多いでしょうから、このあたりもツイッターの成長にどういう影響があるか見ものですね。
★★TV and Internet use together growing
  http://www.reuters.com/article/idUSTRE62L4UB20100322

Americans are spending more time watching television and surfing the Internet simultaneously, and nearly 60 percent of TV viewers use the Web at the same time at least once a month, according to a Nielsen report released on Monday.

The Nielsen Three Screen Report said the findings in its study belied early concerns that the growing popularity of the Web would kill off traditional TV.
“The initial fear was that Internet and mobile video and entertainment would slowly cannibalize traditional TV viewing, but the steady trend of increased TV viewership alongside expanded simultaneous usage argues something quite different,” said Nielsen Co media product leader Matt O’Grady.
The report for 2009’s fourth quarter, which tracked viewing across TV, the Internet and mobile phones, found a 35 percent rise in the amount of time Americans used the TV and Internet simultaneously compared with the same quarter in 2008.
It found Americans now spend 3.5 hours per month watching TV while on the Internet.
Active mobile video users grew by 57 percent over the year to 17.6 million from 11.2 million people, with much of the increase attributed to the growth of smartphones.
The report found that Americans now watch about 35 hours of TV per week and two hours of time-shifted TV via video recorders (DVR), with 25 to 34-year-olds making more use of time-shifting than any other age group.
DVRs are now found in 35 percent of American households, the report said.
O’Grady said America’s love affair with TV looks set to continue for the foreseeable future.
“We seem to have an almost insatiable appetite for media, with online and mobile programing only adding to it,” he said.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年2月
« 12月    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829