世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<社会貢献> ツイッターの社会的正義のアプローチはフェースブックやYouTubeに遅れてる!!


 テレビの完全デジタル移行、マスメディアの退潮とインターネット(特にソーシャルメディアの)台頭の中で米国では工業社会から知識社会へと自律、創造、能動型の社会へと急速に移行し始めています。そしてその過程で社会変革=社会的規範の見直しが始まっています。そしてエコや人権、教育、貧困、病気と言った社会的正義を支援する社会貢献型のマーケティングが広がり、多くの企業マーケティングが社会貢献を標榜しています。
皆さん、日本のツイッターをはじめとするソーシャルメディアマーケテイングの中で欧米と比較して見事に欠落しているのが社会貢献のマーケティングです。
 そういえば企業内SNSのビートコミュニュケーションさんは「エコ」を標榜されていましたね。
 多くの非営利組織=NPOが展開する中で、企業が投票でマイクロファイナンスしてますよね。(ペプシコーラは30秒が3億円のスーパーボウルコマーシャルから撤退して、NPOなど社会的な正義の為の運動のアイデアを投票で選び、寄付するイクロファイナンスをマーケティングとして開始)
 そうした中でフェースブックやYouTubeに比べてツイッターの仕組みの取り組みが遅れています。マーシャブルは「まだまだツイッターの社会貢献の仕組みは駄目」と合格点をだしていません。
 マラリア撲滅キャンペーンにPromoted Tweetsまで動員してがんばってますが、どうも今一のようです。
MalariaNoMore_1.jpg
<出所:マーシャブル>

How Does Hope140 Stack Up Against YouTube and Facebook?
Both YouTube and Facebook have their own non-profit channels. So how does Hope140 compare to them? Very differently it seems.
“Take YouTube’s non-profit offering for instance,” said Frank Barry, Manager, Professional Services at Blackbaud. “They don’t go about picking specific non-profits to highlight. But they do offer great features to non-profits — i.e. premium branding, “call-to-action overlay,” YouTube Video Volunteers platform, non-profit channels, and non-profit videos — which, in my opinion, are of greater value to participating non-profits because they help generate awareness and drive action -– the ultimate response.
“Now let’s look at Facebook’s non-profit offering,” continued Barry. “Although Facebook doesn’t have a special ‘offering’ for non-profits, they do have a host of features that non-profits love. These features enable non-profits to engage and communicate with their supporters, donors, volunteers and advocates in a way that was previously impossible for most because of the time and money it would take to build such a site.”
It seems that Twitter’s offering, while developing, has yet to match the maturity of YouTube’s promotion or Facebook’s much more complete suite of tools, from promotion to fundraising. This is especially true given the new fundraising tools and lack of access to the Hope140 program for all 501c3s (more on that below). For now, non-profits would be wise to turn to Facebook and YouTube first for more reliable outcomes.

 ★★ How Does Twitter’s New Social Good Initiative Stack Up?
How Does Twitter’s New Social Good Initiative Stack Up?
 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031