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<ロケーションサービス>フェースブックは直接ロケーションサービスに進出しFoursquareと競合へ


 Foursquareはどちらかといえばフェースブックアプリケーションの道を歩もうとしていましたが、参加者はまだ100万人前後ですね。
 90年代から21世紀初頭はインターネット(ソーシャルメディア)の動きが仮想と言われるインターネットの内部に閉じたネット通販(仮想店舗)主体の時代でした。
 ところがテレビの完全デジタル移行と共にインターネット(ソーシャルメディア)が現実社会に定着する時代になってきますと当然、現実の店舗へと誘導される時代、例えば電話のような現実マーケティング主体の時代に変り始めました。スマートフォンの登場は益々現実の店舗へと誘導のマーケティングを押し進めます。
 そしてフェースブックが遂にステータスアップデート(私的な呟き)に関係させるケーションサービスに出ることが確実になりました。これはFoursquareなどと競合します。
 最初のユーザーはマクドナルドになるそうです。今月中に始まります。
 記事は有名なADAGEそしてマーシャブルです。
 ★★ McDonald’s to Use Facebook’s Upcoming Location Feature
 http://adage.com/digital/article?article_id=143742

As early as this month, the social-networking site will give users the ability to post their location within a status update. McDonald’s, through digital agency Tribal DDB, Chicago, is building an app with Facebook would allow users to check in at one of its restaurants and have a featured product appear in the post, such as an Angus Quarter Pounder, say executives close to the deal.

 ★★ Facebook Adding Location Features This Month [REPORT]
 http://mashable.com/2010/05/06/facebook-location/

The ability to check in to different locations is, as we’ve reported previously, a game-changing feature for Facebook. Foursquare (Foursquare), Gowalla (Gowalla), Brightkite and other startups that specialize in location-based features and services — and that often take checks from corporations for branded integrations — might have trouble competing with a Goliath like Facebook if the push toward checkins continues. Facebook has the userbase and mainstream adoption to bring location-sharing tools to a huge audience, excluding these newer competitors from the market. And if the company is rolling out features now, that likely means an acquisition is not likely, either.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

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