世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ> 変わらぬテレビ視聴の本質「やっぱり人間は社会的動物だ」 (エコニミスト記事)


 エコノミストの記事ですがデジタル化がどんなに進んでも、人は社会的動物だから共同視聴の本質は変わらないと述べています。
DVR時代になろうとも「見逃し視聴のピークが放送後1日と言う現実」は、共同視聴を欲する表れであり、人の本質は変わらないと。
 自律、創造、自己表現の時代になってもみなと同じでありたい、出ないと不安だと言う同調効果は色濃く残ると言う主張です。それがテレビ視聴に反映されます。
ECONOMIST001.jpg
<引用元:エコノミスト記事>
 ★★ The lazy medium How people really watch television
  http://www.economist.com/specialreports/displaystory.cfm?story_id=15980817

“People want to watch ‘Pop Idol’ when everyone else is watching it,” says Mike Darcey of BSkyB. If that is not possible, they watch it as soon as they can afterwards. Some 60% of all shows recorded on Sky+ boxes are viewed within a day. Often the delay is only a few minutes—just enough to finish the washing up or to make a phone call. For the most part, internet video is used in the same way. Matthias Büchs of RTLNow, a video-streaming website, says online viewing of a programme peaks within a day of that programme airing on TV.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9

関連記事

2020年7月
« 3月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031