世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ> 何故ソニーのグーグルTVは平和な世の中を戦争に変えるのか??!!


 アプルはアップルテレビを再度、始めるんでしょうか? パソコンは精々10億人、携帯電話は20億人、一方でテレビは世界中で40億人が見てます。そして米国では毎日人々は5時間もテレビを見ており、テレビの広告市場は70億ドルにのぼります。
 グーグルはソニーと共にアンドロイドのスマートテレビ開発のパートナーにBest Buy, Sony, Intel, Dish Network, Logitech, Adobeを選びました。
 重要な点はオープン性ですね。
 まあ 本日付けの日経新聞も述べているように現在のメディア変革の台風の目はアプルのスチーブジョブスですから、グーグルとソニー、アドビなど反アプル連合がオープン化を唱えるスマートフォンの構造がそのままテレビやタビュレットに持ち込まれ、 更には何れカーナビの世界に持ち込まれそうです。
 反アプル陣営がデジタル世界戦争の戦線を先にテレビにまで拡大した訳ですね。
日独伊の枢軸がアプルでオープン性を提唱する民主主義連合はソニーとグーグル連合なのでしょうか?
 確かにスチーブジョブスは世界で初めてテレビの定期放送を開始し、ジェット機を発明し、V2号ロケットを作り出したフォン・ブラウン博士のようなドイツの天才科学者達に似ています。
 テレビの完全デジタル移行、出版・新聞の紙の衰退と言うメディアの歴史的転換点ではすっかり、デジタル世界戦争に比すべき覇権争いが始まっています。
 さてアンドロイドテレビの属するコネクトテレビの方向性は欧米では既に常識になっています。(コネクトテレビとは、テレビのデジタル時代にはネットのコンテンツと電波のコンテンツが大きな液晶画面上でマッシュアップ視聴されるのが当たり前と言う発想です。)
 まず暗記事項です。
 アンドロイドテレビはコネクトテレビ(インターネット接続テレビ)に属します。現在のコネクトテレビは、スマートフォンのモデルを参考にしており、テレビ画面とインターネットのマッシュアップにはアップスを使います。HTML5のブラウザーとの共存もありですが。)そして視聴の形態はソーシャル視聴=USTREAM型のパブリックであれ、仲間内だけのプライベートであれ、一種の共同視聴が想定されています。
 そしてテレビ局はコンテンツ販売や広告販売と共にアップス販売で儲けると言い出しています。(例えばフランスのTF1)
 また情報通信系の企業もベライゾンコミュニュケーションなどテレビ用のアップルトアを立ち上げました。そしてトリプルプレーでCATVの市場を荒らしています。
 プレーボーイチャネルは「CATV上では売り上げの8割をCATVにもって行かれる。コネクトテレビの時代になれば決済機構も握って8割をコンテンツ提供者である自分達がとる」と言い出しています。
 サムソンもアップスで稼ぎます。
 欧州のHbbTVもコネクトテレビであり、アンドロイドテレビと標準化を巡って争うと考えられます。
 既にHbbTVはドイツで急に販売が伸びています。
 まず アナログからデジタルへと」テレビ技術が代わる、お金の流れ=経済が変わる、ワークススタイルやライフスタイルも変わると言う変化の視点をマスターしましょう。
 エンジニア出身の皆さまにも社会学や経済学、心理学や政治センスが必要な時代です。
 
 ★★ Google TV Unveiled. It’s All About The Ad Reach
http://techcrunch.com/2010/05/20/google-tv/

Today at Google I/O, the company made the announcement that everyone was waiting for — Google TV. While some glitches in the demo (with the Bluetooth keyboard) prevented it from being a “wow” moment, the implications are pretty clear what Google is going for. That is, the 4 billion TV users worldwide. Or rather, advertising to the 4 billion TV users worldwide.
Google noted that while computer usage is huge with 1 billion users, and mobile is even bigger with 2 billion users, TV is the real massive medium with 4 billion users around the world. Further, Google notes that people spend 5 hours a day on average in the U.S. watching TV — and that’s more than ever before. Then the real stat came out. 70 billion dollars. that’s the annual ad spend on television in U.S. alone.
Video should be consumed on the biggest, best, and brightest screen in your house, Google says. And while they’re not the first to attempt this, Google thinks they can get it right. There are four things they’re focusing on:
* With Google TV, you’ll spend less time finding, more time watching
* We’ll also show you more ways to personalize content
* We’ll make existing TV much more interesting
* This is much more than a TV
Read more: http://techcrunch.com/2010/05/20/google-tv/#ixzz0pCRnksb2

★★ Guide to Google TV’s Ecosystem [Video]
  http://techcrunch.com/2010/05/21/guide-to-google-tvs-ecosystem-video/

Adobe- Google TV will use the Android 2.1 operating system, Chrome browser, and yes, Flash 10.1 (which will be integrated into the Chrome browser). “Flash Player 10.1 will support hardware-accelerated video playback and deliver smooth, HD (1080p) quality video on Google TV devices,” Adobe’s Aditya Bansod said on the company’s official blog. Google TV provides the technical capability to run flash on sites, but it is up to the site to determine whether to enable content.
Read more: http://techcrunch.com/2010/05/21/guide-to-google-tvs-ecosystem-video/#ixzz0pCWxdEQs

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031