世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ロケーションサービス> 米国でファッションのCynthia Rowleyがフォースクエアと組んで花嫁衣裳関係のショップへの誘導キャンペーン実施


foursquareScreen-shot-2010-06-03-at-4.19.16-PM.png
<引用:マーシャブル>
 Cynthia RowleyはNew York, Charleston, Chicago, Boston, East Hampton, Japan, Hong Kong and Taiwanでショップを展開するファッションデザイナーです。
 このマーケティングはデザイナー、小売店舗、フォースクエアの最初のコンビですね。
 今回はツイッターとモバイルアップスのフォースクエアとパートナーを組んで花嫁と花嫁の付き添い(ブライドメイド)の新作披露の為、物理店舗への顧客誘導を試みるキャンペーンを実施するそうです。
 結婚の予定のある人、知り合いの結婚式に花嫁の付き添い役で参加する人は皆急いでおいで!!と。
 こういう短期にイベント的にわっと盛り上げるのはツイッターとフォースクエアの組み合わせがいいですね。 まあ同じことはフェースブックにブランドコミュニティを持っている企業でもできますが。但し、フェースブックにファンクラブを持っていない企業にとっては、またサプライズ的にイベントを実施するならばツイッターとの組み合わせがいいかもしれません。
キャンペーンはまずニューヨークのベーカーストリートのお店で2010年6月3日から午後6時から8時までの間に時間限定で実施されています。来店者には25ドルのギフト券と15%の割引が実施されます。そのた500ドルのギフトセットがあたる可能性も有ります。この時間に間に合わなかった方はウエストストリートのお店(Lovely Bride,)でも同様のキャンペーンをやってるのでどうぞと言う話です。こっちは週末まで実施するとか。
 同様の計画はシカゴ、チャールストン、サウスカロライナで6月8日ー14日の間実施されるそうです。
 これはマーケティング会社が企画したもので、架空の花嫁の介添え役女性がブログを書き、フォースクエアとツイッターにアカウントをもってキャンペーンを始めています。フォースクエアの役割は全体の一部ですね。(店舗を指し示すロケーションサービスです。)
 
 ★★Cynthia Rowley Partners with Foursquare to Launch New Dress Line
    http://mashable.com/2010/06/03/cynthia-rowley-foursquare/
he promotion is the first collaboration between a designer, manufacturer, retailer and Foursquare.

Brides and bridesmaids-to-be can stop by the fashion brand’s New York store on Bleecker Street from 6-8 p.m. today, June 3, to shop the collection with Rowley herself. Visitors who check in at the event will be awarded a $25 gift certificate plus 15% off for bridal-related goods at dessy.com (the website of the line’s manufacturer) and be entered to win a gift set valued at $500. Customers who can’t make it today can check in at Lovely Bride, a bridal shop also carrying the Cynthia Rowley Bridesmaid Collection, at 313 West 4th St. over the course of the next week for “additional incentives.”

Foursquare is just one element of the social media plan drafted for the launch. In collaboration with digital media consultancy Fashionably Digital, the marketing team behind Cynthia Rowley has also created a blog for a fictional bridesmaid on lovelybride.com, in addition to profiles on Foursquare and Twitter. “We developed on-brand check-ins, the places that a bridesmaid or bride in the line’s target demographic would shop,” Macala Wright Lee, founder of Fashionably Digital, told Women’s Wear Daily.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031