世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルメディア> ツイッター参加者の三分の一、フェースブック参加者も同様にブランドの情報に好意的


 ツイッター参加者の三分の一がブランドについて話すのに前向きと言う調査結果です。 ROI Research の調査結果。
 一方フェースブックは4割がブランドに肯定的、三分の一弱が積極r的に話題にしていると言う健全な結果が出ています。
 これがツイッターの調査結果です。一方フェースブックはツイッターより全体的に10%位、低いですね。
TWITTER116165.gif
  こっちがフェースブックです。
TWITTER116164.gif
<出所:emarketer>
  ★★ One-Third of Twitter Users Talk Brands
   http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1007750

Many social site users make good use of the voice that the medium provides them to talk about brands, products and services. An April 2010 study by ROI Research commissioned by Performics found that, at least once a week, 33% of active Twitter users share opinions about companies or products, while 32% make recommendations and 30% ask for them.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年11月
« 12月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930