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<ソーシャルメディアマーケティング> フェースブック参加者一人の価値は136ドルか3.6ドルか?


 面白い調査ですね。SNSマーケティングも数字が重要な時代ですから。フェースブックのファンの価値はいくらかと言う問いに2社(Synapse and Vitrue)が答えています。
まずSynapse社 はファン一人当たりの価値を$136.38としています。
 これは実際の販売額 + ブランド啓蒙者になるファンの価値 + ファンの発言や指摘から学ぶ価値の合計です。(含むローリティ=ブランドへの忠誠心)
 次にVitrue社はファン一人当たりの価値を$3.60としています。
 これはディスプレー広告のクリック率から割り出したものです。

 
formula: 1M impressions x 2 posts x 30 days = 60M impressions 60M impressions / 1000 x $5 CPM = $300,000 $300,000 x 12 months = $3.6M $3.6M / 1M fans = $3.60

 アプローチが異なるので一概には両者を比較できませんが。
  ★★ Question: What’s a Facebook Fan Really Worth to Marketers?
   http://adage.com/digitalnext/article?article_id=144437

Two clever social-media technology companies, Synapse and Vitrue, took a crack at answering this seemingly simple question. I say seemingly simple because, in reality, the “value” of a fan can mean lots of things such as actual sales value or value as evangelists or value as a research resource in a crowdsourcing campaign.
And given the ad hoc nature of measurement today, it’s no surprise, therefore, that we see wildly divergent answers from these two companies. Synapse, for instance, assigns the average value of a fan at $136.38, and Vitrue pegs the value of a Facebook fan at $3.60. The wild differences, of course, lies in what you are measuring. Let’s take a closer look.

  Synapse社のアプローチ法

* Product spending — Facebook fans spend, on average, $71.84 more than non-fans over a two-year period.
* Loyalty (meaning ability to influence and promote brand loyalty within a target audience) — Facebook fans are 28% more likely to continue using a brand than consumers who are not fans on Facebook.
* Propensity to recommend — 68% of fans are “very likely” to recommend a product to family and friends (as opposed to 28% of non-fans).
* Brand affinity — 81% of fans feel a connection to the brand (versus only 39% of non-fans).

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

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