世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ>HuluはYouTubeの三倍広告が見られている!!?


 コムスコアのレポートからマーシャブルが記事を書いています。
   2010年7月の広告のクリック数は以下の通りです。
  Hulu・・・・・・783百万インプレッション (視聴者数143百万人)
  YouTube・・・・・・ 219百万インプレッション  (視聴者数28百万人)
映画や見逃し放送などプロの作品にYouTubeが注力する中、競争が激化し始めています。
  <解説>
  コネクトテレビの時代になれば見逃し放送や映画は素人ビデオも含めて液晶大画面のテレビで多く見られます。グーグルテレビを意識してYouTubeは動いていますが、今はHuluとの新たな戦いの場が登場する前の準備期間ですね。
 そしてもう一つはマルチデバイス対応でしょう。
 ★★ Hulu Serving 3x as Many Video Ads as YouTube
   http://mashable.com/2010/08/16/hulu-youtube-comscore/

Hulu generated 783 million video ad impressions in the month of July, more than three times the 219 million impressions generated by Google sites like YouTube.
The stats on ad impressions come from a report by comScore, which tracked the big video sites and ad networks in the month of July. The report also included viewership data for the sites displaying the ads.
Google (Google) sites reached more than 143 million viewers in July, while Hulu (Hulu) only reached a bit more than 28 million. With those numbers in mind, it might seem odd that Google managed fewer ad impressions than Hulu, even though it delivered more videos to more users
.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031