世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ>フォースクエアの真似を始めた米国テレビ業界の議論「check in」は不要か?


アプルのアプルテレビ改訂版の発表やグーグルテレビの発表を背景にして米国トップのCBS放送がTV.com Relayを開始したり、CATVのComcastはソーシャルテレビサービスのTunerfishをコネクトテレビに持ってくるかどうか検討したり、米国テレビ業界はソーシャルテレビやコネクトテレビの時代に備えて忙しく動いています。その中心はアップスです。米国テレビ業界はスマートフォンのアップスやパソコンのWEBアップから準備を始めています。
 でも ポイントはスマートフォンやアイパッドのアップスと言う点です。(それからチェックイン)
 これだと2スクリーン方式になりますから、テレビに近づいて見なくていいという訳ですね。ワンスクリーン上でのマッシュアップか、2スクリーン方式かは将来、この点はコネクトテレビにおける大きな論点になるでしょう。
 このモデルがフォースクエアに見られる(場所への)チェックインです。
番組へのチェックインとソーシャル視聴による口コミが米国放送業界のターゲットです。アップマーケットの記事は「フォースクエアはつまらないが、これがテレビの未来だ!!」と言っています。
 例えば放送界から注目のソーシャルテレビのMISO(番組を見ながら呟きを投入するテレビ専門のミニブログ)は、チェックイン=番組の視聴によりバッジやポイントがもらえます。
  http://gomiso.com/
  でも面白いことにCBSのサービスTV.com Relayは「check in」不要と言い出して議論が起こっています。
 それにしても混沌としています。フォースクエアのチェックインを真似たり、そんなのいらないと言ったり、1画面ではなく2画面方式が受けたり、ソーシャルテレビやコネクトテレビは一体、どっちに転ぶんでしょうか?
miso2. android_comments-thumb-350x533-20569.png
  <出所:miso>
  Miso on Android の動画

 ★★Foursquare For Boring People? Maybe, But It’s the Future of TV
  http://www.readwriteweb.com/archives/foursquare_for_hermits_miso_is_future_of_social_tv.php

The fact that you have to be in front of your TV at a specific time in order to watch a show unless you buy a special box is very annoying. But that’s just an obvious example of what the Internet offers that TV still can’t: interaction.
The Internet generation doesn’t want to be talked at by a TV screen. We want to talk back to the TV with a mouse or a touch screen, and we want to talk to our friends about what’s on.

★★ Can Miso, Philo and Tunerfish Compete With CBS’ Social TV App?
   http://newteevee.com/2010/08/13/can-miso-philo-and-tunerfish-compete-with-cbs-social-tv-app/

Another key differentiator is that TV.com Relay is only about TV shows. The app will leverage all the data that TV.com has accrued over the past several years, which includes detailed information for all TV programming since 1953. While the other social viewing apps allow users to “check in” to TV programming and web video, CBS Interactive general manager Anthony Soohoo said in a phone interview that its app will be limited to just shows that appear on cable and broadcast TV networks. “You won’t be able to check in to ‘dog on a skateboard,” he said.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031