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<ソーシャルテレビ> スマートテレビのキラーアプリはアップスではなく映像コンテンツ


 マーシャブルの記事ですがサムソンなどが盛んにスマートテレビを販売する中で、色々な状況が見え始めています。
 記事の筆者曰く「スマートテレビに期待するのはアップスより映像コンテンツだ!!」
 「考えてごらん。皆、E-メールやフリッカーやツイッターやフェースブック、お天気で疲れてる」
 「こんなものはモバイルでさっきまで見てたし・・・」
 「コストコのようなスーパーで天気やツイッターのアップスを抱えたテレビが売れると思うかね・・・・」
 「やっぱり、ソファーで安らぎたい、くつろぎたい時にはコンテンツが重要だよ」
  これは明らかに北米における現在のサムソンやソニーのヤフーコネクトテレビの販売への批判だと思われます。
connected-tv-225.jpg
  (サムソンなどのスマートテレビで宣伝されるアップスのイメージ)
tv-apps-promo-640.jpg
  (店頭で天気予報などのアップスを搭載したサムソンのスマートテレビ)
samsung-tv-apps-640.jpg
<引用:マーシャブル>
 ★★ Why Connected TVs Will Be About the Content, Not the Apps
  http://mashable.com/2010/10/20/connected-tv-content-not-apps/

But beyond just “get more content on your TV,” we’re starting to see a lot of energy focused on “apps on your TV.” Right now, wired TVs and Wi-Fi enabled Blu (Blu)-ray players come equipped with everything from YouTube (YouTube) (cool) to TED Talks (awesome) to Pandora (Pandora) (sweet) to Twitter (Twitter) (huh?).
When it comes to video and music apps (entertainment), the value proposition is clear: more content on my TV. But what’s the value of non-entertainment apps? And how can the device makers communicate that value?

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

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