世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルビジネス> プロクター&ギャンブルの水のギフト用ブログ・ウイジェット


 アメリカ企業はソーシャルビジネス(社会貢献と自社のブランドイメージ向上や商品イメージ浸透の抱き合わせビジネス)が上手いですね。
 プロクターエンドギャンブルは、読者がワンクリックする都度、発展途上国の人々に1日分の水を寄付するブログ用ウイジェットを作り、配布しています。
 ウイジェットは張られたブログに数日間、残るそうです。
 実際のお金はプロクターエンドギャンブルから出るわけですが、クリックした人々には「善行をなした」と言うカタルシス効果(心の洗浄効果)が働き、自らがクリックしたと言う自我関与効果が働く為、プロクターエンドギャンブルのブランドが浸透しやすくなります。
 上手いですねえ。1万日分の水の寄付が目標です。
p&g630changents.jpg
p&gGive-Health-widget-2.jpg
  <引用元:マーシャブル>
  ★★ Procter & Gamble Launches Widget to Convert Clicks into Water
  http://mashable.com/2010/10/25/pg-water-widget/

Major consumer goods company Procter and Gamble (P&G) has launched a widget that bloggers can embed into their blogs in several days. For each click they receive from readers, P&G will donate a day’s worth of clean drinking water (about two litres) to someone in need. The goal is to generate 100,000 days worth of clean water by the end of the year.
Started in August, the widget is part of P&G’s “Give Health Clean Water Blogivation,” which showcases the power of female bloggers to help improve the lives of people in need. The participants have already donated more than 20,000 days of water.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年9月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30