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<ソーシャルゲーム>ソーシャルゲームでアバターのカスタム化が流行、日本にならえと!!?


virtualworldsnewですがソーシャルゲームで参加者にアイデンティティであるアバターを可愛くカストマイズしたいと言うニーズに対応する動きが活発化しています。
 例えばクラウドスターズのゲームITガールでは、アバターの着せ替えなどカスタム化を実施して売り上げが大きく伸びました。
 ファームビレを展開するジンガもファームビレにカスタム化が可能なアバターを導入していますが、背景にはソフトバンクとの提携があり、日本のDENAなどの成功話を煽られているようです。
 確かにソーシャルゲームのアバターのカスタム化は日本のプーペガールやヤフーアバターを見るまでも無く、お金になりますよね。
  http://www.crowdstar.com/
itgirl.png
  <出所:クラウドスターズ>
  ★★More Social Games Including Customizable Avatars
   http://www.virtualworldsnews.com/2010/10/more-social-games-including-customizable-avatars.html#more

CrowdStar says that it learned about the importance of avatars (and how lucrative they can be) through its work in the Japanese social game market over the past year. In the Japanese market, the games that generated the most revenue tended to emphasize developing an avatar.
It is probably not coincidental that Zynga is rolling a much more detailed avatar customization systems months after its entry to the Japanese social game market as part of a deal with Japanese investment firm Softbank
.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9

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