世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ> ネットフリックスがストリームだけのサービスに切り替える姿勢を示し値段でHuluに対抗!!


 ニューヨークタイムス誌ですがネットフリックスは既に16.9百万人が会員になっています。もう一息でCATVのコムキャストを抜きますね。
ストリーミング関連を7.99ドルに値下げし、郵便を使ったDVDレンタルのサービスを逆に値上げしています。明らかにメッセージは「今後はネットストリーミングに特化し、DVDの郵送レンタルはその内、サービスを止める!!」と言ったものです。
  DVDのレンタルの5分の一しかストリーミングの対象の映画は準備されていません。約2万本です。それでも「DVDのビジネスは縮小させる宣言」をした訳ですね。
 これは凄い決断です!!
 広い意味でのクラウド放送(サーバー放送=ネット上でのライブや定時放送、ビデオオンデマンド、一言でインターネット上の動画サービス)などが益々盛んになる中、映画中心のネットフリックスと見逃しドラマのHuluの主導権争いが激しくなっています。それをアプルiTunesやアマゾンなどが激しく追っている構造ですね。
 Huluが月額見放題で7.99ドルと言う正式価格(ベータサービスより2ドル値下げ)を発表するとネットフリックスも負けじと、カナダで開始していたDVDメールレンタルサービスを含まないストリーミングだけのサービスを8ドル(7.99ドル)で発表しました。
  「(DVDを)ネットで借りて、自宅に届き、 ポストへ返却!」と言うテレビコマーシャルは既に時代遅れです。そのDMMも含めパラマウント映画やLions Gateからも映画の配給を受けるそうです。
 FCC(米国連邦通信委員会)もインターネット上の動画サービス=クラウド放送をブロードバンド普及の目玉と見ており、無視できなくなっています。
bits-netflix1-articleInline.jpg
  <引用元:ニューヨークタイムス>
 ★★ Netflix Introduces Streaming-Only Pricing
http://bits.blogs.nytimes.com/2010/11/22/netflix-introduces-streaming-only-pricing/?ref=technology
It looks as if the DVD is suffering another death rattle.

On Monday Netflix, the video-rental service, began offering a new option to its customers that allows access to unlimited streaming on-demand video through the Internet without having to rent any DVDs. This is a change from the company’s prior options, which required customers who wanted streaming on-demand video to sign up for a program to rent at least one DVD at a time.
The new streaming-only service will cost $7.99, and give customers access to unlimited movies and TV shows in Netflix’s library.
Netflix also said it would increase the price of its one DVD-by-mail service by $1, subsidizing the rising costs of partnerships to obtain new streaming content. Earlier in the year Netflix signed a $1 billion deal with Paramount Pictures, Lions Gate and MGM to add their content to its services
.

 ★★ A Cheaper Plan at Netflix Offers Films for Online Only
   http://www.nytimes.com/2010/11/23/technology/23netflix.html?_r=1&ref=technology

Netflix, based in Los Gatos, Calif., already offers unlimited streaming as part of its DVD-by-mail service. In fact, the company said that its 16.9 million subscribers already watch more movies and TV shows online than on DVDs
.

Still, Internet-only subscribers have access to a far smaller library of films and fewer Hollywood blockbusters than with the DVD plan. Roughly 20,000 films are available for streaming, or about one-fifth the number of films that can be watched on DVD.
Netflix faces challengers on several fronts online, including Amazon.com, Apple and Google. Hulu, a start-up jointly owned by NBC Universal, the News Corporation and the Walt Disney Company, is also a competitor.

   日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年6月
« 3月    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930