世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ポータル>デリシャス問題で頭を抱えるヤフー、没落の象徴か!!?


 テッククランチの記事ですが、デリシャスはWeb20.の議論、初期のソーシャルメディアの議論の象徴でしたのでヤフーがデリシャスを廃止する方向だと言うので大騒ぎになっています。日本で言えば、はてなブックマークのサービス中止みたいなイメージですね。ヤフーの内部でもまるで日本の民主党みたいに割れているようです。
 デリシャス問題はヤフーの時代の衰退、そしてヤフーの没落を象徴しているようです。デリシャスの独立騒ぎも起きているようですし、一体、どうなるのでしょうか?
delicious-angle.jpg
 <引用元:テッククランチ>
 ★★Why Sunsetting Delicious Matters
http://techcrunch.com/2010/12/19/why-sunsetting-delicious-matters/

Yahoo, which earned $1.6 billion in revenue last quarter, is “sunsetting” Delicious because the unprofitable acquisition “is not a strategic fit“. The tech and blogger community, along with Delicious fans, are crying ‘no.’ Michael Arrington says Yahoo is in “absolute disarray“. Even though Yahoo’s Delicious home page says it’s “the biggest collection of bookmarks in the universe”, many most internet users have probably never heard of the social bookmarking site. So, what’s the big deal?

Why can’t there be a home for Delicious (and potentially others like it) at Yahoo. There’s a whole slew of startups, without the power or baggage of Yahoo trying to compete in this space, or close to this space. Some of them, and their investors must think it can be profitable.
Why couldn’t Yahoo have a small team devoted to this and keep on innovating? Or at Yahoo, would there need to be tons of managers, VP’s, GM’s etc for such a project, with many levels of approval needed to get anything done. It can’t be as complex as search. (See Microsoft-Yahoo search deal, where Microsoft powers Yahoo search.)

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031