世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ> ソーシャルテレビのセカンドスクリーンを目指すツイッター


  米国ではフェースブックとツイッターの次の戦いの場はテレビという予測も出ていますが、バルセロナの Mobile World Congress in Barcelona でツイッターはテレビドラマなどの為の第二画面(モバイル機器の上)になるという趣旨の発言をして気勢をあげています。
 それだけではなくスポーツなどではテレビの広告とタイアップしてツイッターを流すような話をしています。これは特別なアップスを提供することもあるという意味に解釈されます。
  テレビはライブと見逃し放送がありますが、ツイッターはライブに適しているため、テレビのライブ放送を応援し、録画や見逃し放送への流れを抑えると言って、放送関係者を歓喜させています!!
 

tie-ups with TV advertisers

 <注>
   一画面方式・・・・・・テレビ画面上にツイッターをマッシュアップする方式。
   二画面方式・・・・・・モバイル画面上にツイッターを表示する、そして同時にテレビを見る方式
  <解説>
  ツイッターのようなパブリック視聴は、見逃し放送には向いていません。明らかにライブ放送向きです。また二画面方式は混在表示(画面へのオーバーレイ)の問題を解決するので放送事業者には評判が良いですね。
 さあどうなるでしょうか?
  ★★Twitter CEO on Second Screen Social TV and Shows Becoming Events
http://www.appmarket.tv/news/1035-twitter-ceo-on-second-screen-social-tv-and-shows-becoming-events.html

Twitter has become a “second screen” alongside television, making major social events out of live TV, programmed broadcasts and even commercials, Costolo said in a keynote address at Mobile World Congress in Barcelona. For instance, when Fox airs the show Glee, Twitter traffic increases by a factor of 30 and maintains that rate until the show is over. And during this year’s Super Bowl, users blasted out 4,000 tweets per second.
“There are business implications of this trend: TV shows become events, meaning people watch them as they happen,” Costolo said. “We’re so used to creating experiences for our users, but now our users are creating experiences for each other.”
There was more via BBC coverage:
Mr Costolo did also hint at possible tie-ups with TV advertisers, playing up Twitter’s value during TV shows such as live sports, saying that the service was turning people against DVRs and on-demand services because they preferred to watch in “real time” so that they could tweet. The assertion will be welcomed by TV advertisers which have seen revenues fall as a result of people using DVRs and other methods to watch content.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年5月
« 3月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031