世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ&スマートテレビ>ツイッター、MISO、フェースブックなどソーシャルテレビが米国で台頭から定着へ!!


 NeeTeeVeeの記事ですがソーシャル視聴(ソーシャルビューイング)が二画面方式で活発になっています。2009年のCNNとフェースブックによるオバマ大統領就任式でのインターネット中継からソーシャル視聴の主戦場はスマートテレビの時代を迎えてテレビに移っています。
 オースチンで行われているサウスXサウスウエストでもパネルが準備されました。
 ミソやフィロ、ツイッター、フェースブックなどが熱心です。
 サウスXサウスウエストのパネルではモバイルソーシャルテレビの「ミソ」が色々と実験結果を発表しています。例えばボクシーと組んだアップス実験は上手く行かなかったとかなどです。
 やはり面白いのはツイッターは電波放送ではソーシャルテレビとして上手く働く出れどもネットフリックスなどの映画や見逃し放送とは相性が悪いと言う話でしょう。

★★ The Future of Social TV: It’s Not About the Check-In
http://gigaom.com/video/miso-moves-past-check-ins/

Bazaar recently ran a similar test with an Android app that connected to Boxee to deliver context-relevant information about a handful of TV show episodes. The results? Not so good, according to Niyogi’s honest assessment: “People found it somewhat annoying,” he told me. Participants in the test told the company that they’d prefer to have control over the information they receive. “It’s actually very difficult to push the right information at the right time” to viewers, Niyogi explained.
So how do you make TV more social? By building the better water cooler and enabling people to have conversations about content. That’s a domain currently owned by Twitter. However, the micro-blogging service and its constant stream of updates service works best for live events, and not so much for on-demand viewing on Netflix. “We don’t think Twitter is good at that,” said Niyogi. Miso wants to take a first step towards becoming more conversational with the next version of its iOS app, which is scheduled to come out in a few weeks.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031