世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルメディア>自動車フォードのソーシャル・メディアキャラクターであるスポークスパペット「ダグ」は面白い!!


 ソーシャルメディアマーケティングの特色は「ゲーム」「物語」「キャラクター」更に「マイクロ取引」ですが、ゲームの世界観、物語の世界観に強いフォードが今度はソーシャル・メディアキャラクター「ダグ」を導入しました。2012年代の車の販売用のキャラクターですね。
 ダグは「パペット」=指人形です。フォードのスポークスパペットだそうです。これは現実の中の仮想と言う手法ですから拡張現実とおなじですね。
まもなく, Twitter and (soon) Facebookに登場します。既にYouTubeには登場しており35万回視聴されました。毎週、数話が追加されます。インターネット放送戦略ですね。
 
 この手の笑いや印象はテレビの30秒広告では浸透しないそうです。
既に幾つかダグのエピソードが公開されていますが、2012年型フォード車の世界観も同時に作られているようです。そうなれば一種のブランデッドエンターテインメントですね。
 ゲームの世界観=仮想のイメージの世界に包み込んでブランドコミュニティやブランドロイヤリティを強化する方針のようです。
 


  ★★Meet Doug, the 2012 Ford Focus’s New Spokespuppet [VIDEO]
http://mashable.com/2011/03/21/doug-ford-focus/

Scott Monty, Ford’s global digital and multimedia communications manager, tweeted about a video of Doug thwarting a robbery to get the campaign going early this month. Since then, the video has gotten close to 350,000 views on YouTube, making it one of Ford’s most-viewed videos. Ford has loaded a half-dozen videos on focusdoug’s channel, including a press conference introducing Doug. (See the video above.)
Jon Beebe, digital marketing manager for Ford, says there will be a few videos added every week during the next few months that follow a story arc, but Beebe says these aren’t webisodes per se, but rather just an online advertising effort. The goal, says Beebe, is to reach consumers who don’t really know Ford Focus or know it only as an econo-box.

What the effort lacks in scope, though, it makes up for in content. The Doug campaign’s humor is edgy in a way that a traditional TV campaign couldn’t be. Ford is the latest marketer to take advantage of the web’s new freedom to offer humor that wouldn’t fly in a 30-second TV spot aimed at Middle America. Other recent efforts along those lines include K-Swiss’s profanity-laden campaign for its Tubes sneakers featuring Danny McBride in character as Kenny Powers of HBO’s Eastbound and Down and Hewlett-Packard’s HP ePrint Live, a live YouTube comedy show featuring actors from the Upright Citizens Brigade.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2018年12月
« 11月    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31