世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<経営>ツイッターのスチーブ・ジョブスになれるか新会長のドーシー氏


 ビジネスウイーク誌ですが新しくツイッターの executive chairman になる元創業者の一人Jack Dorsey 氏は、カムバックです。そこでアプルのスチーブ・ジョブス氏のような獅子奮迅の働きが期待されていると述べています。
 何故ならスチーブ・ジョブス氏は一度、アプルを追い出され、カムバック後アプルを凄い会社に変えました。Dorsey 氏も一度、左遷されてカムバックした創業メンバーです。だからジョブス氏とイメージがダブるわけですね。
 ★1億人の米国ユニーク参加者を獲得し、フェースブックを追撃せよ!!ドーシー氏!!

 さてツイッターはソーシャルメディアの戦いの中でフェースブックに大分、水をあけられており、わずか0.05%の二万人のセレブやブランドが全体の5割のツイートに関連しています。この構造が極めていびつだと指摘されています。


またフェースブックが米国の人口の42%の1億5千万人のユニーク訪問者を持つのに対し、ツイッターは約2千3百万人です。フェースブックの米国内成長率は35%、一方ツイッターは16%でしかありません。

また好調な収益面と言ってもフェースブックの売り上げの約1割でしかありません。(売り上げはツイッターが2011年1.5億ドルの予想、一方フェースブックは2010年既に18.6億ドル稼いだと予測されている。)
 こういうフェースブックに対する劣勢をアプルに復帰した時のジョブス氏のような活躍(アプルがマイクロソフトやグーグルに追いついたようにツイッターもフェースブックに追いつき追い越す活躍)エグゼクティブをかねた新会長のドーシー氏に期待されています。
  ★★Twitter Chairman Dorsey Sees ‘More Approachable’ Service
   http://www.businessweek.com/news/2011-03-29/twitter-chairman-dorsey-sees-more-approachable-service.html

Advertising Sales
Ad sales on Twitter may more than triple to about $150 million this year, according to EMarketer. Facebook brought in ad revenue of $1.86 billion last year, the firm estimated. Facebook had 151 million users in the U.S. in February, up 35 percent from a year earlier, according to ComScore Inc. in Reston, Virginia. Twitter had 23 million, up 16 percent.
Users of Facebook, founded two years before Twitter, will be equal to 42 percent of the total U.S. population this year, up from 38 percent last year, according to EMarketer. Twitter users should be equivalent to 8.7 percent of the country’s adult population this year, up from 7 percent last year.
Twitter says it has more than 200 million registered accounts and that it’s creating almost 500,000 accounts a day. It took about 18 months to sign up the first 500,000 accounts.
Still, a minority of users contribute an inordinately high percentage of the service’s messages, according to a study by researchers at Yahoo! Inc. and Cornell University earlier this month. About 50 percent of the messages consumed on Twitter’s service are generated by 20,000 users, researchers found.
‘Power Users’
“Twitter currently is a platform that is dominated by a small group of power users,” said Arnie Gullov-Singh, CEO of social media advertising startup Ad.ly Inc. “The question is, ‘How do you get more consumers on the site creating more content?’ If you can get to 100 million uniques in the U.S., it would be a dominant media platform that no brand can ignore.”

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年7月
« 3月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031