世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<カンファレンス>Web 2.0 Expo の会議で有名なケビンケリーの基調講演


 Web 2.0 Expo in San FranciscoにおいてWeb 2.0 Expoが実施されています。有名なネット関係の Wired magazineの創設者の一人である Kevin Kellyが基調講演を行い、今後20年におけるconnected worldの繁栄のための6つの重要なトレンドを指摘しています。
 注)Kevin Kellyはネットコミュニティの歴史において伝説的な人物です。
 1、Screening
   テレビやパソコンから映像機器が多様化し、個々の映像機器に映画やテレビだけではなく、新聞、音楽、書籍などすべてが登場する。
 2、Interacting
  双方向性は iPadが変え始めた。いまや指など体を使った双方向性が重要である。(ここはジェスチャーや音声入力を含めての話と考えられます。)
 3、Sharing
  共有がlocation, realtime pictures and videosを含み始めている。
 4、Flowing
 
  情報の流れが時差型からリアルタイム型へ
 5、Accessing
  情報へのアクセスが「所有型からサービス型」に変化している。
 この変化はネットフリックスが促進している。
 6、Generating
  情報発信はコピーができない方向に行くだろう。Immediacy(即時性)がキー
  従って所有からサービスヘの流れが続く。
kevinkelleyaa4.jpg
 <引用元:テッククランチ>
  
 ★★The 6 Verbs For The Next 20 Years Of The Connected World
  http://techcrunch.com/2011/03/29/6-verbs/

Screening — Kelly notes that whereas there used to be just the television screen and then the computer screen, now screens are everywhere. And increasingly, everything will be a screen — all surface. There will be a “one screen for all,” Kelly says.
Interacting — Right now, interaction is limited mainly to our fingertips, Kelly says. But the iPad is changing that — it’s about using more of your body now. And going forward, things like gestures, voice, cameras, and other things in our technology will transform the way we interact with everything. And yes, he brought up Minority Report.
Sharing — While most people think of this right now as the top level social ideas, “we’ve just begun this process,” Kelly notes. The self-tracking of everything we do is now coming into play, he notes. This includes location, realtime pictures and videos, etc.
Flowing — “We’re now into a new metaphor for the web,” Kelly says noting that we started with the desktop on computers, then pages for the web. Now the realtime stream connected to the web is the thing.
Accessing — We’re moving to a world where it’s about accessing information and media and not owning it. We see this now with the rise of Netflix, but soon that will fully hit the music space too.
Generating — “The Internet is the world’s largest copy machine,” Kelly says. Going forward, there will be an importance placed on things that cannot be easily copied. A key to this is an easy way to pay and content that is hard to copy. Immediacy is a key — if you want something right now versus when it can be copied. Personalization is another key, he says.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年2月
« 12月    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829