世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<電子チケットRFID> アムステルダムの自動車ショーでフェースブックの「LIKE」ボタンを押すイベントをルノーが実施!!


 マシャブルの記事ですが自動車のルノーが伝統あるアムステルダムの自動車ショーでRFIDカードを配ってフェースブックの同社プロフィールのライクボタン参加者を増やしたというお話です。
 25万人がフェースビックにチェックインしてルノーのブランドコミュニティに参加したそうです。
 先日はイスラエルのコカコーラパークやスキー場での電子チケット型RFIDカードの話をしましたが、RFIDカードにユーザーIDとパスワードなどの認証情報を入れて、ショーで写真を撮ってそれを即座にフェースブック上で知り合いと共有するというのは、面白いです。はやるかもしれません。

  ★★ How a Carmaker Let Consumers Like It on Facebook — Without a PC or Phone [VIDEO]
  http://mashable.com/2011/04/14/renault-facebook-rfid/

With more than 600 million users, Facebook’s mobile strategy transcends the need for smartphones, as seen in a recent Dutch promotion for Renault.
In the video above, the carmaker was filmed seeking to boost its Facebook “Likes” with a push at the Amsterdam Motor Show, using RFID-enabled cards. Attendees at the show could use the cards to check in to pillars near Renault’s cars and log in to their Facebook accounts where they could “Like” various models.
Renault’s effort is one of just a handful that have used RFID to bridge Facebook’s online world with real-life experiences. Others include a Coca-Cola Amusement Park promotion in Israel last summer that let attendees update their statuses with RFID bracelets and one from Asics, which let friends and family send individualized, Facebook-derived messages to runners in the New York Marathon via a video screen.

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年12月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031