世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ>二画面方式によるコンパニオンデバイスを強化する英国スカイ!!


 ビデオネットの記事ですが英国スカイがスマートテレビ戦略を微妙に修正しています。モバイル機器(パソコンやiPadやiPhoneなどのモバイル機器)による二画面方式で電子プログラムガイド(EPG (Electronic Programme Guide))やツイッター、フェースブックなどのテレビアップスを提供する方向です。特に見るべき番組プログラム発見のための電子プログラムガイドは二画面方式を追加して強化しています。この為に20億ポンドを投資します。
 番組を発見して仲間と楽しい経験をするにモバイル機器が非常に有効だとも述べています。
 もちろん英国スカイのクラウド放送である「Sky Anywhere」も2011年後半に開始します。
 英国スカイはクラウド放送(OTT=インターネットからの番組提供、見逃し放送や本放送)とエアープレーに発展する二画面視聴の両方を重視する戦略ですね。
bskyb-ipad-app-epg main.jpg
  <引用元:ビデオネット>
  ★★ Content discovery is a multi-screen experience for BSkyB
  http://www.v-net.tv/NewsDisplay.aspx?id=725&title=content-discovery-is-a-multi-screen-experience-for-bskyb

The user experience and content discovery are becoming mission-critical for service providers and are two of the hot topics for the industry in 2011. Lenz notes that with BSkyB investing more than £2 billion in content every year, helping customers find their way to that content is a huge priority and one that has led the company into using Facebook groups for Sky Sports and creating bespoke apps for big Sky shows like ‘Must be the Music’ and ‘Got to Dance’. The company is also running a number of Twitter feeds to publicise forthcoming content highlights.

本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年11月
« 12月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930