世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ> 欧州の経験「スマートテレビはシンプルじゃなければ絶対駄目!!」


 ビデオネットですが、欧州のHbbTVコンソーシアムの議長Klaas Ilgner Fehns氏は「単純でなければ絶対使ってもらえない、視聴者に考えさせたり、頭をひねらせたり、首を傾げさせたらマートテレビは失敗!!」と強調しています。
 1、絶対的にシンプルであること。
 2、パソコンに行ったテレビ番組を自然にテレビに呼び戻すこと。
 3、放送業者が中心になること。
 4、ソーシャルテレビは必須事項。
 5、HBBTVによる標準化。
hbbtv-main-untitled-1.jpg
 <引用元:ビデオネット>
 ★★Key to HBB is “Simple, simple, simple”
  http://www.v-net.tv/NewsDisplay.aspx?id=779&title=key-to-hbb-is-simple-simple-simple

He says the consumer proposition must be “Simple, simple, simple.” Although the message will vary by market, Ilgner Fehns believes the marketing should focus on a couple of clear consumer-based benefits, whether it is catch-up TV and teletext or catch-up TV and VOD. “We can guide the consumer to new experiences and then gradually, step by step, take in the opportunities from other participants,” he predicts.
The HBB platforms must deliver local, regional and national content, rather than just major international brands, and they must be easy to use with a simple and intuitive user interface, Ilgner Fehns says. “Consumers do not want to think, ‘Where do I have to go to find this component’. They do not want to think about how to navigate.” He views the backwards-facing EPG as an important tool for this, as it removes the line between linear and non-linear content.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年6月
« 3月    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930