世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルゲーム> ジンガがハリウッドのドリームワークスと提携、映画「カンフーパンダ2」のプロモーション


 テッククランチの記事ですが参加者数八千八百万人のソーシャルゲーム、ジンガのシティビレにハリウッド映画ドリームワークスの「カンフーパンダ2」が登場します。
 参加者は「カンフーパンダ2」の映画館(drive-in movie theater)を土地に建てるよう促されるようです。また同時に幾つかのアイテム(Tigress, Crane, Mantis, Viper and Monkey)がもらえます。明らかにプロダクトプレースメントですね。
 5月一杯続きます。
 ドリームワークスによればこの映画のファンの3分の一は、シティビレの参加者だそうです。ポップシンガーのレディガガといいドリームワークスと言い、ジンガのソーシャルゲームでのプロモーションが増えています。
cityville-on-facebook-15.jpg
<引用元:テッククランチ>
 ★★Zynga And DreamWorks Partner For Kung Fu Panda 2 Marketing Deal In CityVille
http://techcrunch.com/2011/05/20/zynga-and-dreamworks-partner-for-kung-fu-panda-2-marketing-deal-in-cityville/

Zynga is racking up the Hollywood and entertainment partnerships. After launching a marketing deal with Lady Gaga for FarmVille, the social gaming giant is rolling out another deal, this time with DreamWorks Animation for the promotion of the studio’s new movie Kung Fu Panda 2. Zynga says this is the first-ever in-game integration within CityVille, the company’s most popular game by monthly active users on Facebook.
CityVille, which has more than 88 million monthly players, will allow users to place a Kung Fu Panda 2 themed drive-in movie theater in their city. Players who place the theater will also receive collection items, members of Kung Fu Panda’s Furious Five: Tigress, Crane, Mantis, Viper and Monkey. When all five items are collected, an exclusive Po the Panda statue will be unlocked and available to players as a reward for completing the Kung Fu Panda 2 quest. The integration runs until May 31.

本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031