世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルコマース>グルーポンのオファーの信憑性が米国デンバーで問題に!!


 マシャブルの記事ですが共同購入サービスのグルーポンは「ソーシャルとは名ばかり」で色々問題含みの会社かもしれません。(日本の御節料理事件は記憶に新しいところですが。)
 結局、この手の共同割引購入ビジネスは、参加者が自律的に取引相手の信用調査をせよということのようです。新商品なのに中古販売のイーベイと同じなんですかねえ。
 さて米国デンバーのグルーポン利用者が、グルーポンを通した Specialty Organics社からのフルーツプレートのオファー(割引率61%)に対して「デンバーではフルーツなんて収穫されない!!」と疑問を呈しました。Maria Fraiettaと言う教師の方が疑問を投稿し、変だと言う書き込みが100人を上回ったそうです。
 そのうち、 Specialty Organics社は二月にDelectable Plate社を買収した会社だとわかりました。一方 Delectable Plate社はYELPのサービス(グルーポンのライバル)で注文が届かない、お金かえせ!!など悪評のコメントだらけの会社でした。
 さすがにグルーポンも今後は事実調査のマネージャーを募集しているようです。
 グルーポンの声明は「 Specialty Organicsは会話のスキルが欠けているだけだ」と言う話のようです。事実とすればちょっとひどいです。マシャブルの記事はグルーポンが真面目に反省していないと怒っています。

  It’s a question that Groupon has taken to heart

 ちなみにこのオファーはグルーポンのサイトから直ぐに「売り切れ!!」で消えたそうです。こんなのありかと指摘しています。
 結局、グルーポンでの取引は「参加者の自己責任」で行うと言うことなんでしょうか?
 さて以下の議論用掲示板です。 マシャブルにしてみればこれが証拠だそうです。
   Home Delivery of Farm-Fresh Fruit from Specialty Organics. Two Options Available.
  http://www.groupon.com/deals/specialty-organics-1/posts
Groupon_deal_screenshot.jpg
<引用元:マシャブル>
 ★★Too Good To Be True? Groupon Users Unite To Question Suspect Offer
  http://mashable.com/2011/05/24/groupon-specialty-organics/


Groupon’s Response
Groupon calls the situation with Specialty Organics an absence of good communication skills rather than a scam. “Businesses go through a minimum of 8 layers of quality control, sometimes up to 13,” explains Groupon spokesperson Julie Mossler. “We make sure that the prices listed are accurate, they have good reviews, and most importantly that they’re a reputable business who will treat our customers excellently.”
Mossler noted that most of the negative online reviews cited were for The Delectable Plate, which was under different ownership than Specialty Organics. Pommer says that he and his partner bought the business and changed the name; the previous owners are no longer involved. Yet the deal disappeared from Groupon’s site for a period on Tuesday, only to reemerge as “sold out.”

  


It’s a question that Groupon has taken to heart — building up a factchecking department with guidelines that require checkers to verify reviews and reviewer identity. The site is currently searching for a Factchecking Manager.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031