世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ>英国バージンは2012年から広告用アプリを本気で攻める!!


ビデオネットの記事ですが、 Future TV Advertising Forum において広告アプリや番組連動アプリなど広告のためのアプリ(apps-based advertising on the television)を2012年には本気で取り組みむと宣言しました。
 そしてバンパイやドラマのTwilight における広告アプリの成功事例を述べています。
 広告主はアプリの開発のためにはお金を払う、2012年から急成長する市場なのでバージンはそれで売り上げを稼ぐそうです。

We are starting to see a market for apps-based advertising on the television, according to Mark Brandon, Commercial Director at VMDS for Virgin Media, whose job is to develop new advertising revenue opportunities for the cable Pay TV operator. Speaking at the Future TV Advertising Forum in December, he predicted the growth of the advertiser funded application. “Twilight [the vampire themed movie saga] is using app content to create awareness of the film. We believe apps will be fundamental, and a significant part of our next-generation TV advertising tool kit in 2012 and beyond,” Brandon said. “For the right advertiser that will be a very important part of the mix.”

 ★★ Virgin Media: apps advertising will be significant

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年5月
« 3月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031