世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ>欧州も複数スクリーン広告が当たり前の時代へ!!


  ESPNのサッカーのゴールビデオアプリ 広告付き
ESPN-Goals-300x185.jpg
<引用もと:ビデオネット>
 ビデオネットの記事ですが、欧州でもマルチスクリーンの時代になり、動画アプリやテレビアプリが繁茂し、複数スクリーン広告の時代が来たと述べています。
 番組制作者、民放、有料テレビもこぞってこのゲームに参加していると述べいています。
  英国のESPNとChannel 4の事例を挙げています。
  英国ESPNは 2011年8月に無料アプリを開発し、2ヶ月間に百万ダウンロードを記録し、更に61.3 million minutesの視聴=一人あたり30分間の視聴を実現しました。
当然、これに広告が付いています。効果はダウンロード数と視聴時間で先行指標をはかります。
 アプリの中身はビデオclips でありフットボールのgoalsシーン ( Barclays Premier League football matches)でした。ESPNは広告主としてElectronic Arts, Continental Tyres and Mentholatumなど多数の企業をひきつけており、大成功だったそうです。
 スポーツに強い局はこういうアプローチがありますよね。
 一方チャネル4はビデオオンデマンドの色々なビデオクリップを広告付きで提供しています。ソーシャル広告も試しています。ビデオクリップは全部で5000時間に上り、 Channel4.com, YouTube, Virgin TV, BT Vision, そして機器ではApple iOS, and Playstation 3を対象にしています。



 Ed Couchman, Commercial Controller for Future and Digital Media Advertising at Channel 4, says that one recently launched enhanced ad product allows viewers to engage in simple social functionality and get more information from within the ad, while another gives advertisers the ability to capture additional data. “On the targeting side, we are the only U.K. broadcaster that can offer truly targeted ads on a one-to-one basis using our registration data. We’ve only just taken this to market and have already seen ICON pictures and Diageo take advantage of it.”

  

 The 4oD service features more than 5,000 hours and is available on multiple platforms and devices, including Channel4.com, YouTube, Virgin TV, BT Vision, Apple iOS, and Playstation 3, and soon to be available on Xbox and Samsung Connected TVs.

 
  ★★ The market for multi-screen advertising
  ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年11月
« 12月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930