世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルメディア>フェースブック上場とピークを打つ足元で拡大する興味ベースのソーシャルメディア


social-networks-by-2011-will-be-towards-maturity.jpg
<引用もと:テッククランチ>
 テッククランチの記事ですが、フェースブック上場を前に、ソーシャルコマースの失敗が報道されるなど、フェースブックもそろそろピークを打ち始めています。恐らく10億人位で伸びは止まるかもしれません。
その足元で拡大する新しい興味ベースのソーシャルメディアが注目されています。
今後はフェースブックは、物理的に関係する人々の基本的な連絡網として栄える一方、面白みのあるテーマを支えるソーシャルメディアは、次第に小さな新規のサービスに移行すると考えられます。
  Pinterest,
  Instagram,
  Thumb
  Foodspotting
  Fitocracy.
  などが人気です。これらは直接、フェースブックと競合するわけではありませんが、新しさがなくなり始めているフェースブックに対して new interest-based social networksとして台頭しています。

  Some say “social is done,” Facebook is all the social media anyone would ever want or need. Unquestionably, as it nears one billion accounts, in the solar system of social media, Facebook is the Sun — the gravitational center around which everything social revolves.
But while some may pronounce that Facebook is all the social we’d ever need, users clearly haven’t gotten the memo. Instead, users are rapidly adopting new interest-based social networks such as Pinterest, Instagram, Thumb, Foodspotting, and even the very new Fitocracy. (Disclosure: BlueRun Ventures is an investor in Thumb and Foodspotting.)


  ★★ Beyond Facebook: The Rise Of Interest-Based Social Networks
    ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031