世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ>米国Warner ブラザーズはDVDのウルトラバイオレット登録で稼ぐ!!


 SDからHDのコンバートで売り上げを狙い、ウルトラバイオレットのサービス支配論理実現を主張するワーナーの社長TSUJIHARAさん。

WARNERTSUJIHARA.jpg
<引用もと:ロサンジェルスタイムス>
 ロサンジェルスタイムスの記事ですが、米国Warner ブラザーズはDVDのウルトラバイオレット登録で稼ぐと言っています。Warnerの Home Entertainment Groupの President であるKevin Tsujiharaさんは、「DVDのウルトラバイオレット登録で稼ぐ」と言い出しています。どういうことかというとこれまで売ってきたスタンダード画質のDVDをウルトラバイオレットに登録を促し、そこで「標準画質じゃ駄目でしょ?HDに変えませんか」と店舗で言ってもらって差額を売り上げる作戦なんだそうです。
 だから視聴者のウルトラバイオレット登録を小売店が支援すると言っているんですね。
 米国内には類型で100億枚の動画DVDが売られており、海外では更に100億枚のDVDが売られています。それを登録する時にお店に稼いでもらって(インセンティブになります。)、更にHDにアップグレードして差額を稼ぐ訳ですね。
 既にアマゾンは過去のDVD顧客全てにメールを打つ準備をしているそうです。
 合言葉は「The first phase of “disc-to-digital」、即ちもの支配からサービス支配へという訳です。ディスク(DVD)からデジタルへと書いてありますね。
 どうやらこの手でワーナーはウオルマートなどを口説いたようですね。
 Redbox or Netflixのような安売りのストリーミングでは、ハリウッドは儲からず、やっぱり動画の販売の方が20-30倍稼げるんだそうです。(Sales are 20 to 30 times more profitable than low-cost rentals from Redbox or Netflix.)
 <解説>
  恐らく業界寄り合い世帯のウルトラバイオレットでは、音楽の時と同じで上手くいかないでしょう。そこでウルトラバイオレットの夢をiCloudでかなえましょうとアップルがしゃしゃり出るシナリオです。日本の映画やテレビもこの方向に間違いなくいくでしょう。
このSDからHDへのアップグレード作戦は賢いですねえ。小売店の動機付けにもなるし。


“‘Disc-to-digital’ is the solution to unlock the value of existing libraries,” Tsujihara said. “We’re leading industry efforts to launch services so consumers can convert libraries easily, safely and at reasonable prices.”
The first phase of “disc-to-digital,” Tsujihara said, will let DVD owners take their discs into stores that will handle the digital conversion. Later on, Internet retailers like Amazon.com will email customers to offer digital copies of DVDs they previously bought. Eventually, consumers will be able to put DVDs into PCs or certain Blu-ray players that will upload a copy, similar to the way people turn music CDs into MP3 files.
Tsujihara didn’t say when digital conversions would start or how much they would cost. He did mention that people who own standard DVDs will have the option of getting a high-definition digital copy for an extra fee. The potential audience is huge, the Warner executive said, given that about 10 billion DVDs have been sold in the U.S. and another 10 billion overseas.
“Disc-to-digital” could help to promote UltraViolet, the multi-studio initiative that gives consumers digital copies of new movies they buy on DVD. As the chief executive of Warner Bros.’ parent company Time Warner Inc., Jeff Bewkes, did Tuesday, Tsujihara defended the rocky start for UltraViolet last fall. However, he added, “The launch wasn’t perfect, I’ll be the first one to admit it.”

<引用もと:ロサンジェルスタイムス>

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031