世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<上場>フェースブックがモバイル広告が大きな課題と認める!!


CNETの記事ですが、5月18日上場と言われているフェースブックがSECに提出する有価証券届け出書を修正し、「利用者のモバイルシフトに広告がついていっていない。」と課題認識を述べました。これは2011年の日本のミクシィの広告売り上げと同じ問題ですね。
 利用者のモバイルシフト(スマートフォンなどへのシフト)にモバイル広告が付いていっていない。両者の間にギャップや時差があり、経営の圧迫要因になりかねないと言うものです。

We believe this increased usage of Facebook on mobile devices has contributed to the recent trend of our daily active users (DAUs) increasing more rapidly than the increase in the number of ads delivered. If users increasingly access Facebook mobile products as a substitute for access through personal computers, and if we are unable to successfully implement monetization strategies for our mobile users, or if we incur excessive expenses in this effort, our financial performance and ability to grow revenue would be negatively affected.

 
 ★★ Facebook amends IPO filing: Mobile a growing problem
ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年4月
« 3月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930