世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<アプリ&ソーシャルメディア>フェースブックがアップセンターを発表、悩みは売り上げか、適切なモバイルサービスか!!?


facebook-app-center (1).png
<引用元:テッククランチ>
  テッククランチの記事ですがフェースブックがアップセンターを発表しています。日経新聞にもアップセンターの判り易い解説記事が出ています。
 モバイルアプリのpersonalized and socialの情報に基づく紹介とかHTML5版の紹介などです。
  先月の数字としてフェースブックから iOS apps対して83 million unique users と134 million回の clicks がなされたと発表されています。またiOS apps のトップ10の内、7本、アンドロイドアプリのトップ10の内、6本がフェースブック投稿などに関連しています。(アプリの中にフェースブック投稿などの仕組みがある。)
  しかしフェースブックの最大のジレンマは、 昨年のこの会議ではHTML5への集中が議論における強調点でした。それが様変わりです。今回はHTML5だけではなくモバイルのネイティブアプリも同等に扱っています。その理由は HTML5が未だ成熟しておらず、単に文字や写真、動画や音楽を引っ張ってくる程度ならば問題ありませんが、高速回線におけるゲームの遅延問題、写真のカメラ操作などのスピードや機器特有の操作に関してはネイティブアプリの方に一日の長があり、ネイティブアプリへのニーズが衰えない為です。
 ソーシャルフォンに本気だと言われているマークCEOもパソコン+ブラウザー+Webの時代からスマート機器+アプリ+新サービスの時代へのポストパソコンと言う変化を強烈に認識し始めたようです。
 恐らく今後アップルとはパートナー契約を結んでアプリの紹介料(例えば5%)をもらう方向なのでしょうが、売り上げ増とスマート革命と言うモバイルサービスの現実とのギャップにフェースブックは苦しんでいます。


 App Centerでは、Facebookのキャンバスページ内で動作するキャンバスアプリケーションや、Facebookと連携するWebアプリケーションおよびモバイルアプリケーションを紹介する。
  ・・・・・・・
また、有料アプリケーション向けにシンプルな決済機能を用意する予定。ユーザーは定額料金を支払ってFacebookサイト上でこれらアプリケーションを使用する。有料アプリケーションのベータプログラムへの参加を希望する開発者は専用ページから申し込む。


However, over the last several months, Facebook has backtracked away from HTML5 because the technology just isn’t ready yet for many popular kinds of apps. It does work for lower-bandwidth applications like media and music, but there are too many latency issues for it to work with games. Then video and photo apps need to hook into the camera so they need to go native.
What this means is that Facebook is forgoing short-term revenue opportunities in exchange for reach and relevance right now. Facebook isn’t going to be able to tap into Apple’s or Android’s 30 percent cut of in-app purchases unless it negotiates a special agreement with either company. It will get a small cut of paid downloads it drives on iOS, the company tells us. But this is part of Apple’s standard affiliate program, which awards a 5 percent commission for referrals. On top of that mobile-web based Credits probably won’t generate profits for Facebook in the near-term, since the company is likely handing a majority of its 30 percent cut over to the carriers.

  ★★ Facebook、ソーシャルアプリストア「App Center」を発表

 
 ★★ Facebook’s New App Center Is Here: The Details
 
 ★★ Facebook’s Dilemma With Native iOS Apps: Relevance or Revenues
 ★★ Facebook’s Mobile Power: 83M People And 134M Clicks To iOS Apps In May, Plus Top Leaderboard Spots


The Facebook app on your Android device, iPhone or iPad is about to get a lot more interesting.
Facebook has announced it is in the process of launching an App Center in the Android and Apple Stores Thursday night. It’s rolling out on three platforms: Android, iOS and Facebook.com (on the mobile web) itself.
SEE ALSO: Facebook Launches App Center, Lets You Sell Apps
We’ve known Facebook was working on an app center for some time; it was announced back in May. But this is its first public-facing manifestation, appearing as updates in app stores.
What this means: You’ll soon be able to customize your mobile Facebook app. Will Facebook be charging for the apps? Here’s a clue: the company explicitly doesn’t want to call it a “store,” according to ABC News.
“The App Center is launching tonight with more than 600 social apps, including Nike+ GPS, Ubisoft Ghost Recon Commander, Stitcher Radio, Draw Something, and Pinterest,” Facebook reps wrote in an email.

 ★★ Facebook Launches App Center for Android, iPhone

    ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年3月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031