世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマート革命&広告> ツイッターCEOの発言「モバイル広告は伸びる!!」



 ギガオムの記事ですがEconomist Group.のテック会議でツイッターのCEOである Dick Costolo は「モバイル広告は伸びる!!」と主張しています。理由はツイッターの中に広告を紛れ込ませる手法(プロモーションツイート)の場合、スマートフォンの広告売り上げがWeb広告を上回る日が既にかなりあったと言う実績から来ています。
 確かにブラウザーであれ、アプリであれツイッターの中に広告を紛れ込ませる手法は有効かもしれません。
 一方フェースブックの広告売り上げはパソコン+ブラウザー中心であり、この点遅れています。
 フェースブックなどがモバイル広告でほとんど成果を上げていない中、ツイッターが一歩リードしたイメージです。元来、ツイッターはスマートフォン誕生の勢いで伸びました。
 但し、 Mary Meekerさん(Kleiner Perkinsのアナリスト)の分析では広告主企業はパソコン+ブラウザーの広告をモバイル広告よりも5倍の価値があると言う認識が浸透しており、フェースブック以外の企業もモバイル広告売り上げの獲得には苦戦していると言っています。

 

 In contrast, Twitter allows advertisers to purchase ads specifically for display on iPhone or Android devices. As of January, about 55 percent of Twitter users accessed the service through mobile devices.
However, it’s not just Facebook that has a mobile advertising problem, said Mary Meeker of Kleiner Perkins in a recent presentation at D: All Things Digital. While mobile traffic is growing rapidly, most companies still think desktop ads are worth about five times the mobile equivalent. And companies who are making money off mobile ads are still making less than they do off desktop equivalents.

 ★★ Twitter’s mobile revenue surpassed Web on many days: CEO
 ★★ Twitter CEO: some days, mobile ads outsell web ads
 ★★ Facebook admits it doesn’t know how mobile works
 ★★ Twitter Said To Expect $1 Billion In Ad Revenue In 2014

    ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年6月
« 3月    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930