世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマートテレビ>放送や映画ビデオのクリッピングサービスとソーシャルメディアを統合するCliptamatic


cliptamatic2-e1348839580841.jpg
<引用もと:ギガオム>
 ギガオムの記事ですが映画やテレビ番組(movie or TV show)からクリッピングを実施してソーシャルメディアで会話を誘発するアプリCliptamatic(ニューヨークのGorillaSpot Media 社)がサービス開始します。
 Huluがパートナーとなりスポーツやコメディ、ニュースからドラマなどに対象が拡大です。ドラマなどから約30秒のビデオをクリップ出来ます。そしてそれをTwitterに投稿できます。まずは iPhoneのアプリが選挙のニュースやスポーツ、コメディ(election news, sports and comedy clips)から始めてドラマなど( movies and TV content)にすすみます。フェースブックも対象です。
 実際に有料テレビと地上波でどのくらいビデオが出てくるかがポイントです。


Here’s how it works: users can choose to follow sports clips from the Big Ten Network to start, subscribing to their favorite conference team’s channel or they can choose from a variety of 2012 election issues, which includes curated content selected by GorillaSpot. There’s also comedy content from Latham Entertainment, which owns the Kings of Comedy and other properties and provides channels for Bernie Mac, George Lopez, Steve Harvey and other comedians. When new clips become available, users get alerted based on their subscriptions. They can also follow other users and see what they’re sharing or find what’s popular in the Cliptamatic network.
When a user finds a video they like, they can easily share it out to Facebook or the Cliptamatic feed with their own caption. The videos will run inside Facebook. Twitter integration is coming soon.

GorillaSpot, for the last five years, has worked with studios and TV networks, such as Paramount, ABC, CBS, MTV, HBO, AMC, MLB and others, for its products, which include SceneWeaver, a video mashup application, and ReelCards, which provides online premium video e-cards. The company plans on rolling out film and TV content in the coming weeks and months, with many TV clips uploaded within minutes of their airing.

 ★★ Cliptamatic combines Hulu+Twitter for sharing short mobile clips
   ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年12月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031