世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<スマート革命&ソーシャルテレビ>Nielsen Twitter TV Ratingsのサービスが開始!!


 Two episodes of NBC’s “The Voice” ranked in the top 10, reaching 3.8 million and then 2.7 million accounts

<出所:ニューヨークタイムス>

 ニューヨークタイムス紙ですが、Nielsen Twitter TV Ratings(ツイッターによるテレビ視聴率)の発表が始まっています。(その目的でニールセンにSocialGuideが買収されました)

例えば9月に放映された“Grey’s Anatomy” (有名な医療ドラマ)の場合には、約 98,600人しか投稿していません。しかし225,000 個の投稿は数百万人( by 2.8 million distinct Twitter accounts)に視聴されています。また全体の視聴者数の予測は 9.3 millionです。ツイッターの影響としては、直ぐテレビをつける人や見逃し放送を後で見る人などさまざまです。各番組単位で投稿者が何人、投稿数が何個、何人に見られたかなどがNielsen Twitter TV Ratingsです。

 Nielsen Twitter TV Ratingsに基づくまたテレビ番組のランキングも発表されています。( AMC’s “Breaking Bad”がトップ)

 ニールセンによればNielsen Twitter TV Ratingsを契約した企業はDiscovery Communications( the Discovery Channel owner,)とUniversal McCannだそうです。

 

 

Nielsen is now measuring what it calls the “unique audience” for Twitter posts about television, providing a more complete view of the phenomenon known as social TV.

 

During the week of Sept. 23, for example, the finale of AMC’s “Breaking Bad” ranked No. 1 in the Twitter TV Ratings, with 1.2 million posts that reached 9.3 million Twitter accounts, according to Nielsen. Two episodes of NBC’s “The Voice” also ranked in the top 10, reaching 3.8 million and then 2.7 million accounts. Interestingly, one of four new episodes that week of “Jimmy Kimmel Live” cracked the top 10. It was the one broadcast Sept. 26, during a Twitter feud between Mr. Kimmel and Kanye West.

 

★★Nielsen to Measure Twitter Chatter About TV Shows

 

ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年3月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031