世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

RFID電子チケットなどの後遺症かスオッチはスマートウオッチに興味なし!!


 <出所:BGR> 

BGRの記事ですが日経新聞でスイスのスオッチ社のCEOが「うちはスマートウオッチなんかやらないよ」と言っていた話を裏ずけています。20世紀末スオッチはRFIDの活用に積極的でスキー用の電子チケットなどを盛んに作っていました。またマイクロソフトと組んでスマートウオッチ( Paparazzi smartwatch)にトライし、見事に失敗して在庫の山を築いています。

その後遺症が相当強いようです。スマートウオッチよりも美しい時計ですよ、お嬢さんと言う訳です。

“If people who never used to wear anything on their wrist start wearing a so-called smartwatch, then we certainly can convince them quickly to try wearing a beautiful watch instead.”

 

The company doesn’t plan to “fight fire with fire” though, at least not in the immediate future, as smartwatches may still be a tough sell for consumers. “We have all the know-how but we do not want to build up stock of technology bombs people won’t want to buy,” Hayek added. The company did create a Paparazzi smartwatch with Microsoft 10 years ago, but the device was not a hit product.

★★セガとスウォッチ、無線を利用したドリームキャストとスウォッチの連携を発表

★★Swiss watchmaker Swatch isn’t afraid of the rise of smartwatches

 

ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年2月
« 12月    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829