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メディアと娯楽産業にベンチャー投資が集中の訳はOTTビデオサービス


davidvgoliath

<出所  テッククランチ>

 テッククランチの記事ですがメディアと娯楽産業にベンチャー資本の投資の優先順位で第二位になっているそうです。

これまでメディアと娯楽産業は番組の当たり外れの振幅が大きい為、投資の対象からはずれていました。

しかしここに来てHBO NOWなどOTTビデオサービスの台頭の結果、流れが変わっています。ネットフリックスやスナップチャットの成功も大きいようです。( 2014,127 deals.with $2 billion 、2009年 54 deals $200 million )

For instance, media and entertainment companies have recently been placing more money and attention on over-the-top (OTT) video solutions — the delivery of audio, video and other media over the Internet without a third-party distributor in control of the content. By providing customers with good content in a convenient and easy-to-use format, vendors like HBO, Hulu and Netflix have thrown the media industry into frenzy. In fact, this year Netflix boasted record numbers in its first quarter financials, along with record U.S. subscribers of more than 40 million.

★★In Internet Streaming, Goliath Needs David, And David Needs Goliath

 

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

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