世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

ファイスブックメッセンジャー、ホワッツアップ、インスタグラムの収益戦略


 

<出所 テッククランチ>

Christian Louboutin has the most Instagram fans in fashion with 3.8 million followers.

<出所  アドウイーク >

 フェイスブックの四半期(4-6月期)決算で質問が集中したのは、インスタグラム、フェイスブックメッセンジャー、ホワッツアップの収益化をどうするのかでした。インスタグラムに関しては6月にフェイスブックの広告ツールを全面活用して広告売りで稼ぐと言う方針を出しています。早晩、米国内のミレニアル層ではインスタグラムの広告がフェイスブックを上回るかもしれません。

一方フェイスブックメッセンジャー(7億人)とホワッツアップ(8億人)に関しては10億人に達するまで本格的な広告展開はなされないようです。代わりにゲーム等から開始して企業ページをフェイスブックメッセンジャーなどに少しづつ入れていって、その後企業と友達になり、広告を打つ(スポンサード投稿)と言う方向が示されています。そもそもフェイスブック自体の過去の広告展開、更にLINEやWechatに近い展開です。フェイスブック自体も有機的な交流が出来上がったところに企業を入れてそれから広告に進みました。

また2011年―2014年の間にフェイスブックから約3百万人が逃亡しましたが、インスタグラムがそれを拾っています。またフェイスブックにブランド投稿が出にくい傾向が強まる中、インスタグラムに企業投稿が流れていると言う指摘もあります。

explaining that Messenger and WhatsApp will run the same monetization playbook as Facebook and the News Feed: Get people organically interacting with businesses before you let companies pay to reach customers.

Zuckerberg sad. “And what we decided was that over the long-term, the ads and monetization would perform better if there was an organic interaction between people using the product and businesses.”

 

Intelligence Report: Instagram 2015

★★ Facebook Beats In Q2 With $4.04B Revenue, User Growth Slows To 3.47% QOQ To Hit 1.49B

★★Facebook’s Playbook For Monetizing Messenger And WhatsApp

★★Facebook just revealed its genius plan to make money from Messenger

★★Facebook is about to turn on the money jets for Instagram

★★Report: Brands Are Now Posting More to Instagram Than Facebook

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

 

関連記事

2020年7月
« 3月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031