世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

米国TV Everywhere調査アップルTVなどアップル製品が圧倒的


ch9_tvedevice

 

That’s a requirement Apple customers, at least for the time being, may be comfortable with. Apple device owners already heavily consume “TV Everywhere” content, the report found. For instance, the Apple iPad is today the number one device for viewing this content, with 22.3 percent of users watching on Apple’s tablet. Following the iPad, the next most popular platforms were PCs (18.3%), iPhones (18.2%), then Apple TV (12.8%).

ch8_tveauthgrowth

<出所 アドビ>

  アドビが実施した 米国“TV Everywhere” 調査では、利用が圧倒的にアップル製品(アイフォン、アイパッド、そしてアップルテレビ)に偏っており、中でも旧製品のアップルテレビの健闘が目立ちます。ロクなどよりずっと利用されています。新型アップルテレビが期待される理由です。

 

ストリーミングに使う端末の2015年第2四半期のシェアをみると、最も多いのはiPadの22.3%で、2位はPCの18.3%だが、iPhoneが18.2%、Apple TVが12.8%と、Appleの端末が圧倒的に多い。MacやiPodも合わせると、Appleの端末のシェアは61.9%になる。

★★Apple、米有料動画ストリーミング視聴端末ランキングで圧倒的首位──Adobe Systems調べ

★★New Apple TV Could Spur Wave Of TV Everywhere Growth

★★Apple TV’s Share Of Over-The-Top, Authenticated TV Viewing Is Growing

 

日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年11月
« 12月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930