世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

デジタルオンリーバンクが伸びるわけ、フィンテック


ビジネスインサイダーのレポートですが、英米で盛んなデジタルオンリーバンク(ネオバンク)がミレニアル世代に人気です。ミレニアル世代は伝統バンク離れが激しく、現金も嫌うため、彼らもモバイルバンキングなどに注力しています。

In doing so, they’ve failed to keep up with customers’ embrace of and demand for all things digital and mobile. That’s opened the door to a new breed of banks dedicated to delivering an optimal digital customer experience: digital-only “challenger banks,” or “neobanks.”

 

consumer demand for digital channels

<出所http://www.businessinsider.com/the-digital-only-challenger-banks-explaine-2017-5   >

★★ THE DIGITAL-ONLY CHALLENGER BANKS EXPLAINER: The new breed of bank threatening to beat retail banks at their own game

 

日本ナレッジマネジメント学会 副理事長 山崎秀夫

関連記事

2019年12月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031