2011年01月19日

●<ソーシャルテレビ>HPがプリンター販売をYOUTUBEのライブ番組によるブランデッドエンターテインメントで実施へ!!

ニューヨークタイムスですが、昔のテレビは企業が番組の中に自らの世界観を入れて放送していました。これをブランドデッドエンターテインメントといいます。

 ポラロイドのカメラやタイメックスの時計などはコメディ番組を付けて自社の製品を紹介していました。

 皆さんに一番判りやすい事例はソフトバンクの「犬のお父さんCM」でしょう。
物語があり、その中に企業の世界観があり、製品の紹介があります。

 このブランデッドエンターテンッメント番組の手法が久方ぶりにYOUTUBEで復活します。スポンサーはHPとベストバイですね。

 HPがブランデットエンターテインメントでYOUTUBEを活用してE-プリンター(ePrint printer)の販売の為のコメディ番組をライブ放送します。

 日時: 2011年1月21日金曜日  3 p.m. to 5 p.m. Eastern time on Friday.
 
 ライブの視聴は以下のサイトで可能です。YOUTUBEとフェースブック、更に携帯電話のモバイルテレビです。


 日本のビッグカメラに相当するBest BuyもFacebook, Twitter and e-mail newslettersで顧客に「見てみて!!」と紹介するようです。

 その他色々とソーシャルメディアを活用した趣向が準備されています。
 そしてアメリカの視聴者はスマートテレビでも視聴できますので。

  以下のYOUTUBEを見れば予告編が出ています。

   http://www.youtube.com/user/hpvideochannel

  http://www.facebook.com/HPhome?v=app_181813895174351
 

 

 

  (youtube.com/hpeprintlive)  The live stream of the show

 (facebook.com/hphome)     can also be watched on Facebook

 (hpeprintlive.mobi).and on mobile devices (hpeprintlive.mobi).

 

Adco-popup.jpg

 <引用元:ニューヨークタイムス>

  ★★H.P. Updates TV’s Old Product Demos

http://www.nytimes.com/2011/01/18/business/media/18adco.html?_r=1&ref=technology


A mainstay of early television — live commercials demonstrating products like Polaroid cameras and Timex watches — is making a comeback, updated for a new century by migrating to new media.
Enlarge This Image

Hewlett-Packard is teaming up with YouTube for a comedy show to be streamed on the Web that is intended to demonstrate H.P.’s ePrint printer.
Add to Portfolio

To prime the pump for the show, the e-mail address of the onstage printer (ideas@HPePrintLive.com) is being promoted ahead of time, in video clips, banner ads and on Twitter, among other places.

Best Buy, the H.P. retail partner for the show, will use Facebook, Twitter and e-mail newsletters to encourage its customers to participate.

Viewers whose ideas are chosen to be performed will be e-mailed those videos clips from the show, which can be shared with friends and families via social media.


  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

Posted by sns at 2011年01月19日 16:53 |
トラックバックURL

このエントリーのトラックバックURL:
http://socialnetworking.jp/b/mt-tb.cgi/6817

コメント

EDIT