世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルメディア>ソーシャルメディアのスターバックスを目指すフェースブック


 フェースブックはフレンドスターやマイスペースの没落を良く研究しており、それを避ける為、徹底したオープンパブリックとソーシャルグラフと言うプライベートアプローチの両立を図っています。最近 ライク=好きボタンを入れました。
 マーシャブルの記事ですが、フェスブックは、ソーシャルメディアのスターバックスのような堅牢なネットワークを目指しています。
starbucksoncorner.png
<出所:マーシャブル>
 ★★ Facebook “Likes” World Domination
  http://mashable.com/2010/04/19/facebook-like-launch/

The Starbucks of Social Networks?
Previous social networks, you’ll remember, were destinations. As soon as Friendster (Friendster) became slow and unreliable, an exodus to MySpace began. Once MySpace pages became bloated and unwieldy, the crowd hopped over to Facebook. Zuckerberg is well aware of the threat: If you build a destination site, users will hop over to the next cool hangout in no time at all.
That’s why Facebook longs to become a sturdy platform. The more businesses rely on Facebook, the less likely it is to fail. Zynga has already built a company valued at more than $1 billion using Facebook as a platform, and thousands of websites now use Facebook Connect for their login systems. The toolbar and web-wide “like” button are the next phase; by providing more distributed services, Facebook becomes invaluable. Credits, Connect, toolbars — these are all distributed plays that try to weave Facebook’s social graph throughout the fabric of the web.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年3月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031