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<ソーシャルテレビ> フォレスターリサーチによるコネクトテレビの米国予測


 有料レポートなのでブログと要約などしか開示されていませんが、フォレスターリサーチがコネクトテレビの米国の予測を書いています。2011年には全てのメーカーがコネクトテレビ(アップスを搭載したスマートテレビ)を出すだろうと予測しています。
そして2015年には米国家庭の三分の一(43 million US homes)がコネクトテレビを保有するだろうというものです。しかし問題は使い方が普及していないという指摘です。
2010年が始まった時、米国には2百万台しかコネクトテレビは売れていませんでした。
理由は一杯ありますが、デジタルイメージの処理にはパワーが不足している点などにより14%が買われた後に全く使われていないという現実があります。
 コネクトテレビと同時に生活者は使いもしないiPadを$500 から$850で買わされているのでコネクトテレビのパワーに投資するゆとりが無いと言う指摘もしています。
 ★★ How To Make Connected TVs The Future Of TV
  http://www.forrester.com/rb/Research/make_connected_tvs_future_of_tv/q/id/57662/t/2

Despite this enthusiasm from the supply side, there is no corresponding consumer outcry for connected TVs. This poses a problem for TV product strategists: Making and selling connected TVs does little good if people don’t actually use them.

★★ Connected TVs Will Sell, But Will They Get Used?
 http://blogs.forrester.com/james_mcquivey/10-08-30-connected_tvs_will_sell_will_they_get_used

By 2015, we forecast that more than 43 million US homes will have at least one. That’s a remarkable number, especially considering that we entered 2010 with fewer than 2 million connected TV homes in the US.
But the big number masks a terrible truth that I can’t hide from you: most of the connected TVs currently on the market are not sufficiently powerful to create the digital home I envision above. And in fact, some of the connected TVs currently selling at retail actually impede our progress toward the digital home of the future because they are so lackluster that more than a third of people buy them, bring them home, and then ignore the connected features of the TV altogether. Sadly, at least 14% never bother to connect them to the Internet.
There is a long list of reasons why this is the case, but the most prominent is that these TVs are built with the wrong set of assumptions (and technology). TV makers have put only enough power into these TVs to keep TV prices from falling, assuming that people wouldn’t pay extra for a connected TV. Seems reasonable, right? Yet at the same time, millions of people are finding from $500 to $850 to buy an iPad, a device they don’t truly need.

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

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