世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<広告>脳にささやく広告作りの研究が進む!!


従来のサブリミナル広告とは異なると言ってますが、ニューヨークタイムスの記事です。人の脳は2%が意識活動、98%が無意識活動に使われているそうですが、無意識の世界に広告で「ウッフィー」を提供する研究が進んでいます。そうすると広告や商品に興味を持ってくれるそうです。
  ニューロマーケティング(Neuromarketin)と呼ぶそうです。
 STREAM-articleLarge.jpg
  <引用元:ニューヨークタイムス>
 ★★ Making Ads That Whisper to the Brain
  http://www.nytimes.com/2010/11/14/business/14stream.html?_r=1&adxnnl=1&ref=technology&adxnnlx=1289779260-L0lNjLHwWwD9Rk1jfFm4+A

Neuromarketing’s raison d’être derives from the fact that the brain expends only 2 percent of its energy on conscious activity, with the rest devoted largely to unconscious processing. Thus, neuromarketers believe, traditional market research methods — like consumer surveys and focus groups — are inherently inaccurate because the participants can never articulate the unconscious impressions that whet their appetites for certain products.
If pitches are to succeed, they need to reach the subconscious level of the brain, the place where consumers develop initial interest in products, inclinations to buy them and brand loyalty, says A. K. Pradeep, the founder and chief executive of NeuroFocus, a neuromarketing firm based in Berkeley, Calif.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031