世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ソーシャルテレビ>スマートテレビはネットフリックスの勝ち、グーグルの負けの訳!!


 cnetのニュース記事ですが2010年のスマートテレビの勝ち組はネットフリックスで負け組みはグーグルだと言っています。
 理由はネットフリックスは長年かけてハリウッドに人脈を築いてきた。そして大量の映像コンテンツを確保した。一方グーグルは技術だけ、そしてデーターで論理的な説明をするだけで人間関係が全く駄目、信頼を得ていない、だから映像コンテンツを獲得できない、と述べています。グーグルテレビが成功するにはあまりにハリウッドとの人脈、人間関係の構築が弱いと言う見方です。
パブで一杯飲んだり、ゴルフに誘ったり、パーティではしゃいだりと言う人間関係論に疎いグーグルテレビではとてもハリウッドでビジネスは出来そうにないという指摘です。
holly_610x363.jpg
<引用元:cnet>
 ★★Why Netflix has content and Google TV doesn’t
http://news.cnet.com/8301-31001_3-20026420-261.html

If Google managers hope to license premium TV shows and films for Google TV and YouTube, they should do what Netflix did and “build relationships through traditional means.
That’s the recommendation of one studio executive who was referring to a tradition that has helped forge partnerships in the movie industry for decades: doing lunch. Sounds simple, but in an industry that relies so heavily on personal relationships forged over arugula salads and sparkling water, Google’s usual data-heavy, interchangeable-executive approach doesn’t cut it. In Hollywood, it seems, Google has had a people problem.
Read more: http://news.cnet.com/8301-31001_3-20026420-261.html#ixzz18zib14dW

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年12月
« 12月    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031