世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<ミニブログ>ヤフーとコーネル大学の共同調査結果、ツイッターはセレブやブランド企業と繋がる為のメディアだ!!


ギガオムの記事ですがヤフーとコーネル大学の共同調査の結果、ツイッターはセレブ(有名人)とブランド企業と繋がる為のメディアであるという調査結果です。
 イベントに対するバックチャネルと言う使い方が別にありますが、確かにツイッターには階層があり、約2万人と考えられる一部のエリートセレブやブランドにとっては必須のツールへと育っています。約0.05%のセレブとブランドが5割の関連投稿を抑えているそうです。
 確かにツイッターでは一人勝ち=一極集中=パワー法則が明確に働きますから。


 In spite of this fragmentation, it remains the case that 20K elite users, comprising less than 0.05% of the user population, attracts almost 50% of all attention within Twitter. Even if the media has lost attention relative to other elites, information flows have not become egalitarian by any means.

 ★★Twitter as Media: Yes, Celebrities and Brands Still Matter
  http://gigaom.com/2011/03/28/twitter-as-media-yes-celebrities-and-brands-still-matter/

This conclusion isn’t really that surprising. Like any other network, Twitter is subject to the kind of “power law” distribution that others have described in social and information theory, in which those who have a high profile for some reason

  日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2019年10月
« 12月    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031