世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

<マーケティング>ソーシャルメディアマーケティングは幻想!!?


 マシャブルの記事ですが有名なForrester Research とGSI Commerceが2010年の秋に実施した調査では、ソーシャルネットワークからオンライン通販サイトに来て買い物をした割合は、全体のわずか2%以下だそうです。電子メールや検索に伴う広告( email and search advertising)の方がずっと効果的だそうです。
 フォレスターらは「日曜日教会に人が一杯来て、そこで宣伝しても買わないのと同じ」と述べています。
 しかし新製品発表など短期の販売には5-7%位がソーシャルメディアから来ており、効果があるそうです。
 
 ★★Social Media Has Little Impact on Online Retail Purchases [STUDY]
http://mashable.com/2011/04/27/social-media-retail-purchases/

The report, a collaboration between Forrester Research and GSI Commerce, analyzed data captured from online retailers between November 12 and December 20, 2010. The research shows that social media rarely leads directly to purchases online — data indicates that less than 2% of orders were the result of shoppers coming from a social network. The report found email and search advertising were much more effective vehicles for turning browsers into buyers.

Dias says social media outreach is somewhat effective for distributing news about short-term deals. In that case, 5% to 7% of purchases are influenced by social media activity.

 日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫 borg7of9 twitter

関連記事

2020年1月
« 12月    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031