世界中のソーシャルに関するニュースを紹介、配信するサイト

DirecTVのAT&Tがテレビ顧客を失い始めた


2017年第二四半期にはAT&T’s U-verse テレビは 195,000 顧客、DirecTV’s U.S. satellite division lは 156,000 顧客を失っています。(2016年第二四半期は DirecTVは391,000 減少)一方ストリーミングサービスの DirecTV Nowは152,000 顧客増を獲得しています。 第三四半期(2017年7-9月期)にはAT&T’s DirecTV and U-verse TV businesses 併せて385,000 traditional pay-TV 顧客を失いました。一方 ストリーミングサービスの  DirecTV Now serviceは 296,000顧客増加しています。衛星と通信キャリアのcatvが大きく減少する中、ストリーミングサービスの増加が減少を補えない状況です。ストリーミングサービス増加分の半分は他社サービスやコードネバー層から来ています。

FILE - In this Oct. 19, 2009 file photo, the AT&T logo is on display at a RadioShack store in Gloucester, Mass. AT&T says it is buying DirecTV for $95 per share, or $49 billion, a move that gives the telecommunications company a larger base of video subscribers and increases its ability to compete against Comcast and Time Warner Cable, which agreed to a merger in February.  (AP Photo/Lisa Poole, File)

FILE – In this Oct. 19, 2009 file photo, the AT&T logo is on display at a RadioShack store in Gloucester, Mass. AT&T says it is buying DirecTV for $95 per share, or $49 billion, a move that gives the telecommunications company a larger base of video subscribers and increases its ability to compete against Comcast and Time Warner Cable, which agreed to a merger in February. (AP Photo/Lisa Poole, File)

<出所 http://variety.com/2017/biz/news/att-directv-q3-2017-record-pay-tv-loss-1202598165/  >

★★ AT&T Loses Record Number of Traditional TV Subscribers in Q2, Drops 156,000 DirecTV Satellite Customers

★★ AT&T Loses Record 385,000 Traditional Pay-TV Subscribers in Q3, Posts Gains for DirecTV Now

 

日本ナレッジマネジメント学会 副理事長 山崎秀夫

関連記事

2019年11月
« 12月    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930